*Alfabetik sıralama yapılmıştır.

FEN BİLİMLERİ

Fen Bilimleri dersimizin temelinde, hayata farklı bakış açılarıyla bakan, araştırma yapmayı seven, bilimsel bilgileri sorgulayan, beraberinde de eleştirel düşünebilen ve yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmek amaçlanır.

Ders İçi ve Ders Dışı Etkinliklerimiz

Amaçlarımızı gerçekleştirirken değişik öğrenme-öğretme metotlarından yararlanılmaktadır.

Soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, probleme dayalı öğrenme, araştırma- gözlem, deney yapma, proje tasarlama, grup çalışmaları gibi farklı öğrenme yöntemleri ve bununla birlikte yaptığımız etkinliklerle dersin işleyişi zenginleştirilmektedir.

Öğrencilerimiz, laboratuvarda çalışma alışkanlığı kazanmaları ve deney yapabilmeleri amacıyla haftada 2 ders saatini laboratuvarda geçirmektedir.

E-TFO çalışmamızla öğrencilerimizin derste işlenen konuları evde tekrar etmeleri, alıştırma yapabilmeleri ve kendi öğrenme süreçlerini takip etmelerine destek olunmaktadır.

Ders dışı yaptığımız etkinliklerimizden ‘Deney Şenliği’ ve ‘Fen Sergisi’ çalışmaları

tüm 5, 6, 7 ve 8. Sınıf düzeylerinde gerçekleştirilir ve öğrencilerimizin bilimsel süreç becerileri kazanmaları amaçlanır. Bu etkinliklerin yanı sıra 5, 6, ve 7. Sınıf öğrencilerimizle ‘Fen Günlüğü’ çalışması da yapılmakta ve öğrencilerimizin hem bilimsel yayınları takip etmeleri hem de öğrendikleri bilimsel bilgileri sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanmaktadır.

Öğrencilerimizin teknolojik çalışmalara farkındalıklarını arttırmak ve öğrendikleri bilgileri zihinlerinde somutlaştırmaları adına, 4D uygulama çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

Fen Bilimleri ve Bilim Uygulamaları dersinde öğrenilen konuların daha da pekiştirilmesi amacıyla öğrencilerimizin yaptığı çeşitli tasarım, düzenek ve modelleme çalışmaları yıl boyunca sergilenmektedir. Böylece diğer öğrencilerimizle yapılan çalışmaların paylaşılmasına da imkan tanınmaktadır.

Ankara okulumuzla ortaklaşa yürütülen Akademik Adımlar adlı sempozyumda gönüllü olan öğrencilerimiz, yaptıkları sunumlarda projelerini, ders içinde kullanılabilecek kendilerinin tasarladığı materyalleri paylaşarak bilimsel bir çalışma yapmayı ve yaptığı çalışmayı sunma fırsatı yakalarlar.

TEOG başarımız

Teog sınavında fen bilimlerinden not ortalamamız 100 üzerinden 90'dır

Gerçekleştirdiğimiz Gezilerimiz

  • Ege Üniversitesi Tabiat Tarihi Müzesi
  • Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi
  • Ege Üniversitesi Biyoloji Laboratuarı
  • EBİLTEM
  • Sasalı Doğal Yaşam Parkı
  • Kuş Cenneti
  • Bilim Müzeleri
  • Uzay Kampı ile bilim merkezleri ve üniversitelerin yıl içinde gerçekleştirdikleri bilimsel etkinlikler.

Katıldığımız Ulusal ve Uluslararası Turnuva ve Yarışmalar

Fen ve teknolojinin bir arada olduğu uygulamalı etkinliklerden ‘Robot çalışmaları’ kapsamında First Lego Leauge turnuvalarına katılım sağlanmaktadır. Takım öğrencilerimizin, dünya çapında her yıl değişen temaya yönelik proje geliştirmeleri, bu projeyi sunmaları ve bu süreçte takım çalışmasının önemini kavradıkları bir deneyim yaşamaktadırlar.

MEB ve TÜBİTAK işbirliğinde gerçekleştirilen ‘Bu Benim Eserim Yarışması’na katılım sağlanmaktadır. Bu çalışmalar süresince öğrencilerimizin bilimsel çalışmalar yapabilmesi yolunda onları desteklemekteyiz.


MATEMATİK

İnsanoğIu bir gün sonsuza dek yaşamayı matematikle bulacaktır.”
Ord. Prof. Dr. Cahit Arf

İzmir Özel Tevfik Fikret Ortaokulu Matematik Bölümü olarak en önemli hedefimiz; öğrencilerimizi akademik yönden en üst seviyeye çıkarabilmektir. Bu hedefe ulaşmak için izlediğimiz yol; dersi kolay, anlaşılır hale getirerek ve matematiği sevdirerek başlamaktır.

Matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmek, özgüven oluşturmak, bilimsel merakı geliştirmek, matematiğin sanatla ve hayatla ilişkisini kurdurtabilmek, soyut kavramları somut kavramlara aktarabilen, araştıran, sorgulayan, keşfederek öğrenen gençler yetiştirebilmek için çalışmalar yapılmaktadır.

Bu çalışmalar;

  • Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş sınavları için alt sınıf seviyelerinden çalışmalara başlamak
  • 21.yüzyılın öğrenme hedeflerini ve yaklaşımlarını takip ederek, GeoGebra, Cabri 3D gibi yazılımlar kullanarak, öğrencilerin teknolojiyle uyum içerisinde çalışmalarını sağlamak
  • Yaparak, yaşayarak, çoklu zekâ kuramlarını kullanarak öğrenme sürecinde çevreyle bağlantı kurmalarını sağlamak
  • Çabuk düşünebilme ve karar verebilme yeteneğini geliştirmek, geleceğin matematikçilerini keşfetmek adına TÜBİTAK Matematik Olimpiyatları’na ve Kanguru Matematik Yarışmaları gibi yarışmalara katılmak
  • Öğrenciler arası işbirliği bilincini geliştirmek amacıyla sınıflar Matematik Yarışmaları düzenlemek
  • Matematiksel yeteneklerini, problem çözme ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek adına bölümümüz tarafından kurulan Akıl Oyunları Kulübü ile zekâ ve strateji oyunları oynatmaktır.

İNGİLİZCE

  • Öğrencilerimize dil eğitimindeki dört temel beceri olan dilbilgisi, okuma, yazma, konuşma becerilerini edindirmek,
  • Öğrencilerimizin İngilizceyi günlük hayatlarında da rahatça kullanmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin çift dille entelektüel bir dünya insanı olmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin İngilizceyi eğitim ve çalışma hayatlarında etkin bir biçimde kullanmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin üniversiteye başladıklarında hazırlık atlama sınavında başarılı olmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin KET, PET, FIRST CERTIFICATE, IELTS, TOEFL gibi uluslararası geçerliliği olan İngilizce sınavlarında başarılı olmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin İngilizce dilini yazarak, konuşarak, anlayarak, kısaca yaşayarak, içselleştirerek edinmelerini sağlamak,
  • Öğrencilerimizin İngilizce dilini sevmelerini sağlamak vizyonumuzdur.
  • İlköğretimde İngilizce derslerimiz 5. Sınıfta başlamaktadır. Yoğun ve etkin bir İngilizce programı ile öğrencilerimizi CEF’e göre belirlenmiş olan A1, A2;                       lisede B1, B2 düzeylerine erişmelerini sağlamaktayız.
  • Ders içi materyallerimiz Oxford yayınevine ait olan “Got it” ders kitapları ve interaktif CD’leridir. Bunların dışında çok sayıda ekstra materyal ve destek yayınları kullanılmaktadır.
  • Her bir dersimizde ve sınavlarımızda İngilizce öğrenimindeki dört beceriyi ölçmekteyiz. (Reading-Writing-Listening-Speaking) 

TÜRKÇE

Ulu Önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK’ün “Türk dili, dillerin en zenginlerindendir, yeter ki bu dil bilinçle işlensin. Her kavramı ifade kabiliyeti vardır. Yalnız onun bütün varlıklarını aramak, bulmak, toplamak, onlar üzerinde çalışmak lazımdır.” sözünden hareketle eğitim anlayışını sürdüren Türkçe bölümü öğretmenlerimizin öncelikli amaçları Türkçe dersleri ile ana dilimizin önemini, gücünü ve zenginliğini kavrayıp onu sevgiyle korumaya özen gösteren, edebiyat zevki ve inceliği kazanmış, okuyan, yaşamın her alanını sorgulayan, eleştirel düşünebilen, yaratıcı, üretken; yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilen, çevresine, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı, saygılı, Atatürk’ün ilkelerini içselleştirip yaşamının bir parçası haline getiren nesiller yetiştirmektir.

MEB’in kazanımlarına uygun olarak okulumuz öğretmenleri ve Ar-Ge birimimizin iş birliğiyle hazırlanan Türkçe programı ve ders kitabıyla dersler sürdürülürken okuma-anlama becerilerini geliştirmek için Türk ve dünya edebiyatının farklı ve seçkin yazarlarının hem klasik hem modern yapıtları seçilir. Türkçe dersi bilindiği üzere çok yönlü bir derstir.

Yaşama doğrudan hazırlayan, bütün derslerle bağlantılı bir alan olduğu için öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine önem verilir. Dersler de buna uygun biçimde yürütülmektedir. Teknolojinin, sanatın, edebiyatın bütün olanaklarından yararlanılır.

Dil bilgisi farklı etkinlikler aracılığıyla öğretilir; metin yorumlama, değerlendirme çalışmaları kısa filmler, seçkin yazılarla desteklenir. Yaşamla ilgili paylaşımlar yapılır, öğrencilerin kendilerine ve yaşama güveni tam bireyler olmasına olanak sağlanır. Dilsel beceriler dediğimiz dinleme/izleme, dil bilgisi, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin bir bütün halinde gelişmesine önem verilir. Bilgiyi beceriyle harmanlayıp içselleştiren öğrencilerimiz

yıl boyunca farklı etkinliklerle buluşmaktadır.

Türkçe dersi konu ve kazanımları ders içinde çeşitli etkinlik ve uygulamalarla pekiştirilir:

  • Yaratıcı drama etkinlikleri ile resim, fotoğraf, şiir ve anıdan yola çıkarak yaratıcı yazma çalışmaları
  • Okunan yapıtların farklı biçimlerde [kitapla ilgili kısa film hazırlama, kitap ve yazarın tanıtıldığı ağ kütüğü(blog) hazırlama, kitabın bir bölümünü canlandırma, kitabı tanıtan bir maket hazırlama] diğer öğrencilerle paylaşımı ve sunumu
  • Gazete ve dergi gibi yayınlar hazırlama
  • Ön araştırmaya dayalı yazılı-sözlü anlatım çalışmaları ve sunumlar
  • Ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavına yönelik test çalışmaları

Türkçe dersi konu ve kazanımları ders dışında da çeşitli etkinlik, proje ve uygulamalarla pekiştirilir:

  • Özel Tevfik Fikret Okulları’nın her yıl öğrencilere yönelik düzenlediği “Akademik Adımlar Sempozyumu”nda öğrencilerimizin sunması amacıyla dil bilgisiyle ilgili farklı oyunlar, kitap-film karşılaştırma, okuma alışkanlıklarının araştırılması vb. alanlarda bildiri hazırlamalarına destek olma
  • Öğrenci yazılarının, öğrencilerimizin yazmaya güdülenmelerini sağlamak amacıyla okulumuzun “www.tflyaraticikalemler.blogspot.com.tr” adlı ağ kütüğünde(blog) paylaşımı
  • Her seviyede “Kendi Kitabım” projesi kapsamında öğrencilerimizin yazılarından oluşan kitaplarını çıkarmalarına öncülük etme
  • Her dönem okul içinde ödüllü yazma yarışmaları düzenleme
  • Her dönem her seviyeye yönelik, sene başında belirlenen bir kitabın tartışılıp değerlendirildiği ve sürecin tamamında öğrencilerin etkin olarak rol aldığı “Kitap Tartışması” etkinliği
  • “Ayın Yazarı” etkinliği kapsamında her ay bir yazarı sınıflarda tanıtıp değerlendirme ve bu çalışmaya yönelik okul ve sınıf panoları hazırlama
  • “Edebiyat Sanattır” sosyal sorumluluk projesi kapsamında öğrencilerin sevdikleri yazar ve şairlerin yapıtlarından beğendikleri dizeleri/sözleri derleyip bu dizeleri/ sözleri, görsel sanatlar zümresi iş birliğiyle, seçtikleri nesnelerin (seramik bardak, tabak, tepsi, fincan vb.) üzerine çeşitli malzemelerden yararlanarak işlemesi ve bu ürünlerin düzenlenen kermeste satılmasıyla elde edilen gelirin “Koruncuk Vakfı”na bağışlanması
  • “Kütüphaneler Haftası”nda “Kitap Değişim ve Okuma Günü” etkinliği kapsamında okulumuzun tüm personel, öğretmen ve öğrencilerinin önceden çekilişle belirledikleri arkadaşlarına kendi kütüphanelerinden okudukları bir kitabı veya satın aldıkları bir kitabı armağan edip bu kitapları, o gün öğle tatilinde bahçede birlikte okuması
  • “Dünya Kitap Günü ve Kardeşlik Haftası”nda “Kitap Kardeşim” projesi kapsamında öğrencilerimizin, okulumuza davet ettiğimiz kardeş okul öğrencilerine kitap sergi alanında getirdikleri kitapları tanıtıp armağan etmesi ve karşılığında kardeş okul öğrencilerinin önceden hazırladıkları teşekkür kartını kendilerine vermesi
  • Yazar söyleşileri
  • Öğrencilerin kazanım eksiklerine yönelik bireysel çalışmalar
  • Ortaöğretim kurumlarına geçiş sınavına yönelik etüt çalışmaları

SOSYAL BİLGİLER

Özel Tevfik Fikret Okulları’nın misyonu doğrultusunda çalışmalarını yürüten Sosyal Bilgiler Bölümü, Atatürk devrimlerine bağlı, ulusal kültüründen feyz alarak evrensel düşünebilen, ekolojiye duyarlı, dünyada yaşanan problemlerin çözümünde sosyal bilimlerin önemini bilen ve bu doğrultuda problem çözme becerisi gelişmiş, farklı tarih ve mekânlarda yaşanmış olay ve olgularla yaşadığı dönemdeki olay ve olgular arasında bağ kurabilen, ülkemizin ve dünyamızın etkin ve entelektüel bireylerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Derslerimizi öğrenmede mekânın ve çevresel uyarıcıların önemini dikkate alarak ve öğrencinin görerek ve dokunarak öğrenmesine olanak veren Sosyal Bilgiler dersliğinde yapmaktayız.

Öğrencilerimizde geliştirmeye çalıştığımız akademik beceriler:

  1. Zamanı ve Mekânı Algılama: Olayların ne zaman, hangi sırayla ve nerede meydana geldiğini belirleme kapasitesini içeren zaman ve mekân algısıdır. Zaman ve mekân algısı, olaylar arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve neden - sonuç ilişkilerinin açıklanması için ön koşuldur.
  2. Kavrama: Belge, bulgu ya da verilerden hareketle olaylar ve ilişkileri anlama kapasitesini içeren kavrama becerisi, olayları çözümlemek ve değerlendirmek için alt yapı sağlar.
  3. Analiz ve Yorum: Olay, oluşum, ortam, dönem, kurum ya da düşünceleri, bunlara etki eden tüm faktörleri ve bunlarla ilgili farklı bakış açılarını çözümleyici bir yaklaşımla inceleme ve karşılaştırma analiz becerisi kapsamındadır. Yapılan karşılaştırma sonucunda, farklı bakış açılarının doğruluğu, geçerliği ya da tutarlığı hakkında bir sonuca ulaşmak ise yorum becerisi kapsamında ele alınmaktadır.
  4. Araştırma: Bilimsel sorular oluşturmak, bunlara yönelik olarak elde edilen verileri sorgulamak, bunları düzenleyip kanıtlarla desteklenmiş yeni yorum ya da açıklamalara ulaşmaktır.
  5. Problem Çözme: Sorun, anlaşmazlık ya da ikilemlerle yüzleşmek, bunları analiz etmek, bunlara yönelik yeni çözümler üretmek ve üretilen çözümleri değerlendirmektir.

Sosyal Bilgiler Dersinde Uyguladığımız Yöntem ve Teknikler:

Sosyal Bilgiler dersini bilgiler yığınından çıkarıp doğrudan hayatın içinde yer aldığını göstermek amacıyla derslerimizde yapılandırmacı anlayışla öğrenci merkezli yöntem ve teknikler kullanıyoruz. Bunları

  • Etkileşim ağırlıklı yöntem ve teknikler
  • Bireysel ağırlıklı (öğrenme stilleri farklılıklarına dayalı) yöntem ve teknikler
  • Yaşantılara dayalı yöntem ve teknikler olarak sınıflandırabiliriz.

5.Sınıf Sosyal Bilgiler:

5.sınıflarımızın Sosyal Bilgiler derslerinde öncelikli amacımız öğrencilerimize Sosyal Bilgiler dersinin hayatlarının içinde olduğunu hissettirmek ve onların Sosyal Bilgilerin temel kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Birey ve Toplum öğrenme alanında öğrencilerin birey olduklarını ve çocuk olarak haklara sahip olduklarını öğreniyoruz.

Kültür ve Miras öğrenme alanında ülkesinin kültürel yönden zenginliğini ve bu kültürün bir parçası ve devamlılığını sağlamanın etkin bir öğesi olduğumuzu, Atatürk ilke ve devrimleri arasındaki ilişkiyi kurmayı, devrimlerin öncesi ve sonrasını karşılaştırmayı öğreniyoruz.

“İnsanlar, Yerler ve Çevreler” ve “Üretim, Dağıtım ve Tüketim” öğrenme alanlarında yaşadığı bölgenin coğrafyasıyla ekonomisi arasındaki ilişkiyi tanımakla beraber, ekonomideki insan etkisini, üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturmayı, iş birliği yaparak üretime dayalı yeni fikirler geliştirmeyi, insanların doğal ortamı değiştirme ve ondan yararlanma şekillerine kanıtlar vermeyi öğreniyoruz.

Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanında bilim insanlarının ortak özelliklerini, Atatürk’ün bilime verdiği önemi ve bilimsel yayınları takip etmenin önemini işliyoruz.

Gruplar, Kurumlar ve Sosyal Örgütler öğrenme alanında toplumun temel ihtiyaçlarıyla

bu ihtiyaçlara hizmet eden kurumları ilişkilendirmeyi, resmi kurum ve STK’ları öğreniyoruz.

Güç, Yönetim ve Toplum Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların varlığını ve gerekliliğini, ulusal egemenlik ve bağımsızlık sembollerine değer vermeyi öğreniyoruz.

6.Sınıf Sosyal Bilgiler:

Birey ve toplum öğrenme alanında yakın çevresindeki bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu fark eden, olgular ve görüşler arasındaki farkı gören, bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini bilen, Sosyal Bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını anlayan, bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapan, Atatürk’ün ülkemizde sosyal bilimlerin geliştirilmesi için yaptığı uygulamalara örnekler vermeyi başaran öğrenciler yetiştiriyoruz.

İnsanlar, Yerler ve Çevreler öğrenme alanında konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlamayı, dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak, iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunmayı, örnek incelemeler yoluyla tarih öncesindeki ilk yerleşmelerden günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunmayı öğreniyoruz.

Kültür ve Miras öğrenme alanında Türk tarihinin başlangıcı ve Anadolu’nun Türk yurdu olmasının serüvenini öğreniyoruz.

Üretim, Tüketim, Dağıtım öğrenme alanında ülkemizin kaynaklarıyla ekonomik faaliyetlerini ilişkilendirerek, bunların ülke ekonomisindeki yerini ve önemini Türkiye’nin coğrafî özelliklerini dikkate alarak, yatırım ve pazarlama proje önerileri tasarlamayı, doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin insan yaşamına etkilerini tartışmayı ve nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü öğreniyoruz.

Küresel Bağlantılar öğrenme alanında ülkemizin diğer ülkelerle olan ekonomik ilişkilerini, kaynaklar ve ihtiyaçlar açısından ve Türk Cumhuriyetleri, komşu ve diğer ülkelerle olan kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik ilişkilerimizi Atatürk’ün milli dış politika anlayışı açısından değerlendirmeyi, ülkemizin diğer ülkelerle doğal afetlerde ve çevre sorunlarında dayanışma ve işbirliği içinde olmasının önemini öğreniyoruz.

Güç, Yönetim ve Toplum öğrenme alanında demokratik yönetimlerde yaşama hakkı, kişi dokunulmazlığı hakkı, din ve vicdan özgürlüğü ile düşünce özgürlüğüne sahip olunması gerektiğini öğreniyoruz.

Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki yaşam üzerine etkilerine ilişkin yaratıcı fikirler ileri sürmeyi ve uygulama ve eserlerinden yola çıkarak Atatürk’ün akılcılığa ve bilime verdiği önemi öğreniyoruz.

7.Sınıf Sosyal Bilgiler

Birey ve Toplum öğrenme alanında iletişimi, olumlu olumsuz etkileyen tutum ve davranışları fark ederek kendi tutum ve davranışlarıyla karşılaştırmayı, doğru bilgi alma hakkı, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve kitle iletişim özgürlüğü arasındaki bağlantıyı, kitle iletişim özgürlüğü ve özel hayatın gizliliği kavramlarını ve Atatürk’ün iletişime verdiği önemi öğreniyoruz.

İnsanlar, Yerler ve Çevreler öğrenme alanında tablo ve grafiklerden yararlanarak, ülkemiz nüfusunun özellikleri ile ilgili verileri yorumlamayı, örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışmayı öğreniyoruz.

Kültür ve Miras öğrenme alanında Osmanlı İmparatorluğu’nun büyük bir güç olarak ortaya çıkışını, farklı milletlerin nasıl bir arada yaşayabildiğini ve bir devletin hangi tarihsel hatalarla yıkılabileceğini öğreniyoruz.

Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanında bilimin tarihsel gelişimini ve hangi koşullarda bilimsel çalışmaların gelişebildiğini öğreniyoruz.

Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanında tarih boyunca ekonomik gelişimde ticaret yollarına hakim olmanın ve üretimin önemini işliyoruz.

Güç, Yönetim ve Toplum öğrenme alanında Tarihsel süreçte Türk devletlerinde yönetim şekli ve egemenlik anlayışındaki değişim ve sürekliliğini ve siyasî partilerin, sivil toplum örgütlerinin, medyanın ve bireylerin, gündemi ve yönetimin karar alma süreçlerini ne şekilde etkilediğini örnekler üzerinden tartışmayı öğreniyoruz.

Küresel Bağlantılar öğrenme alanında küresel sorunların çözümlerinin yaşama geçirilmesinde kişisel sorumluluğumuzu ve düşünce, sanat ve edebiyat ürünlerinin, doğal varlıkların ve tarihi çevrelerin ortak miras öğesi olarak yaşatılmasında insanlığın sorumluluğunu öğreniyoruz.

8.Sınıf T.C. İnkîlâp Tarihi ve Atatürkçülük

Ulusal lider ve önderimiz Atatürk’ün hayatını onun bir lider olarak ortaya çıktığı süreçteki tarihsel koşulları, lider olma sürecini, Osmanlı Devleti’nin son savaşı olan I.Dünya Savaşı’ndan sonra ülkemizden yaşanan işgalleri, bunun karşısında halkın bölgesel mücadelesini, Atatürk’ün bu kıvılcımları birleştirip büyük bir alevle Kurtuluş Savaşı’nı başlatmasını öğreniyoruz. Savaştaki birlikteliğimizin önemini fark ediyoruz. Atatürk’ün yaptığı devrimlerle ülkeyi az zamanda nasıl değiştirip geliştirdiğini öğreniyoruz.

Yurta Sulh Cihanda Sulh ilkesinin önemini hep birlikte anlıyoruz.

8.Sınıflarda tarih konuları yakın tarihimize kadar uzanıyor.


BEDEN EĞİTİMİ

İlkokul

Öğrencilerimizin gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak, onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişiliğe sahip bireyler olarak yetişmelerinde sporun ve Beden Eğitimi dersinin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyoruz.

Beden Eğitimi derslerinin temel amacı; öğrencilerimizin zihin-beden bütünlüğünün gelişimine, sinir- kas ve eklem koordinasyonuna yaşam boyu sporun sağlığa faydaları konusunda bilinçlendirilmelerine, işbirliği ve takım ruhu içerisinde hareket etme becerisine, kurallara göre davranma alışkanlığı kazanmalarına, güven duygusunu pekiştirmelerine yardımcı olmaktır.

Sporda başarının en temel şartı; spor bilincinin küçük yaşta kazandırılması ve yeteneklerin keşfedilerek doğru yönlendirme ve eğitimlerle geliştirilmesidir. Bunun bilinci içinde öğrencilerimize spor yapma alışkanlığını ilkokul çağında kazandırmak için çalışıyor, beceri ve yetenekleri doğrultusunda onları çeşitli spor branşlarına ve okul takımlarına yönlendiriyoruz. Öğrencilerimizin spor sayesinde kazandıkları disiplin, zorlukların üstesinden gelme becerisi, özgüven gibi nitelikleri eğitim ve sosyal hayatlarına da yansıtarak daha başarılı bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz.

Beden Eğitimi Dersi Genel Amaçlarımız

Öğrencilerimiz;

  • İyi duruş alışkanlığı kazanır,
  • Sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar kazanır,
  • İşbirliği içinde çalışma birlikte davranma alışkanlığı kazanır,
  • Sosyal gelişimini sağlayan tavır ve alışkanlıklar kazanır,
  • Vücut sistemlerini güçlendirir ve geliştirir.
  • Sinir-kas ve eklem koordinasyonunu geliştirir.
  • Sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını sportif faaliyetler ile değerlendirmeye istekli olur.

Okulumuzda sahip olduğumuz bütün olanakları kullanarak, Beden Eğitimi derslerinde öğrencilerimizin farklı sporlarda uygulayacakları değişik motor becerilerini geliştirerek başta oyunlar olmak üzere Basketbol, Voleybol, Hentbol, Bale, Jimnastik gibi spor etkinlikleri ile küçük yaşlardan itibaren tanışmalarını sağlıyor ve becerileri arttıkça ilgi alanlarına göre takım ya da grup çalışmalarına yönlendiriyoruz.

Yıl içerisinde öğrencilerimizin etkinlikleri derslerle sınırlı kalmayıp, okul takımlarımız, sınıflar arası yapılan yarışma ve turnuvalar ile öğrencilerimiz serbest zamanlarını değerlendirme fırsatı bulmaktadırlar.

Ortaokul

İzmir Özel Tevfik Fikret Ortaokulu’muzda; yetenekli ve disiplinli bireyler yetiştirmek, Beden Eğitimi dersiyle, öğrencilerimizin gelişim özellikleri dikkate alınarak onların zihin, ahlak, duygu bakımından dengeli, sağlıklı, mutlu, yaratıcı, üretken fertler olmasını sağlamak amaç edinilmiştir. Derslerde uygulanan yöntemler farklı disiplinlerin kazanımlarını pekiştirmede öğrencilerimize olanak sağlar. Bu ders, ilkokullardaki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin ortaokullardaki devamıdır. Program, öğrencilerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve toplumsal gelişimine katkıda bulunmayı; yaşam boyu fiziksel etkinliklere katılımını sağlamayı hedefler. Öğrencilerimizi Beden Eğitimi derslerinde hareket aracılığıyla öğrenme keşiflerine sürükler. İzmir Özel Tevfik Fikret Ortaokulu’ndan mezun olan her öğrenci birçok spor branşı hakkında donanımlı bir teknik-taktik, beceri ve kültüre sahip olur.
Ders Dışı Etkinliklerimiz;

  • Geleneksel Atatürk Koşusu (1200m)
  • Geleneksel Sınıflar Arası Sportif Turnuvalar (Futbol, Voleybol, Basketbol)
  • Geleneksel Tenis Turnuvası

Beden Eğitimi Öğretmenleri olarak, farklı branşlarda okulumuzu temsil eden öğrencilerimizin, diğer özel ve devlet okulları sporcuları ile kendilerini ifade etme ortamı oluşturup kaynaşmalarını sağlamak, sporun evrensel boyutlarındaki sevgi, dostluk ve fair-play ilkelerinin benimsenmesine katkıda bulunmaya çalışmaktayız.

Okulumuzdaki spor tesislerimiz, Beden Eğitimi derslerinin dışında okul takımlarının antrenmanları, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme açısından da sürekli olarak kullanılmaktadır ve “spor” gündelik yaşamın bir parçası halindedir.


FEN BİLİMLERİ

Yetiştirdiği gençleri hayata etkin olarak katabilen, bilime, kendi öz değerlerine, uygarlığa katkıda bulunabilecek, yaratıcı bir nitelik sağlamak amacına yönelmiş olan eğitim modelini temel alır.

Bu amacın gerçekleşmesindeki en temel ilke, gençlerimize olumlu ve rasyonel düşünme yeteneği kazandırmaktır. Sabit fikirlilikten uzak, ufku geniş gençlerimizi yetiştirme yolunda, insanlığa mal olmuş kültür ve bilim kaynaklarından yararlandırmaktır.

Bu kapsamda bölümümüz Biyoloji, Fizik ve Kimya branşlarında laboratuvar çalışmalarını öğrencilerimizin bireysel ve grup çalışmalarında bilimsel yöntem becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacak şekilde düzenlemektedir.

Okulumuz, Anadolu lisesinde fizik, kimya, biyoloji dersleri Fransızca olarak yapılmaktadır. Bunun yanı sıra, Türkiye’de birinci yabancı dili Fransızca olan ilk ve tek fen lisesi olarak İzmir Özel Tevfik Fikret Fen Lisesi de hayata geçirilmiştir.

Branşlara yönelik Fransızca ders kitapları , Fransızca deney kitapları, e-tfo çalışmaları, yapılandırmacı eğitim modeli bağlantılı etkinlik çalışmaları, soru bankaları AR-GE birimimizle koordineli çalışarak değişen müfredata paralel olarak yenilenmektedir.

Ulusal ve Uluslararası proje yarışmalarında öğrencilerimiz, yaptıkları bilimsel çalışmaları farklı platformlarda tanıtırlarken, Tevfik Fikretli olmanın farklılığını başarı ile aktarmaktadırlar.

Bölümdeki tüm öğretmenlerimiz; öğretme ve öğrenme tutkusu olan, gençleri seven, branşını, alanını seven, iş-meslek etiği anlayışı olan, işbirlikçi çalışma özelliklerine sahip olup

öz değerlendirme yaparak, kişisel mesleki gelişimi canlı tutan yapıdadırlar.

Bu konuda da eğitimin “okulda öğrendiklerinin hepsini unuttuğunda insanın aklında kalan” olduğu bölümümüzün temel düşüncesidir.


FRANSIZCA

NEDEN FRANSIZCA TERCİH EDİLMELİ?

18. yüzyılda Amerika’yı kuran kişiler Fransız felsefesi ve düşünce tarzına sahiplerdi. Bu bakış açısının ışığı altında hala post-yapısalcılık ve post-modernizm gibi entelektüel akımlar, Amerika’yı ve tüm dünyayı etkiliyor.

Sosyal ve fen bilimlerinde çoğu önemli yayınlar Fransız bilim adamları tarafından yazılmaktadır. Bu alanlarda çalışan ve Fransızca bilen kişiler senelerdir bu yayınlara doğrudan ulaşabilmektedirler. İngilizceye tercümeye gereksinim duymamaktadırlar.

Bunun dışında çoğu yüksek lisans programları en az bir yabancı dili şart koşuyor ve Fransızca, İngilizce’den sonra en çok kullanılan dil olarak kalıyor.

AVRUPA BİRLİĞİ’NDE FRANSIZCANIN YERİ NEDİR?

Avrupa Birliği verilerine göre 27 üye ülkedeki insanları %26’sı yani 129 milyon insan Fransızca konuşmakta ve bunun 65 milyonu (%12) anadili, 69 milyonu (%14) ise ikinci dili olarak konuşmaktadır. Bu verilere göre Fransızca birlik içerisindeİngilizce ve Almanca’dan sonra en çok konuşulan 3. dildir.

Fransızca Latin kökenli bir dil olduğundan Fransızca bilen bir kişi rahatlıklaİspanyolca, Portekizce, İtalyanca gibi dilleri kolaylıkla öğrenebilir.

Ayrıca yaklaşık 5000 Fransızca sözcük dilimize geçmiş olduğunda Fransızca öğrenmek

Türkler için daha da kolaydır.

FRANSIZCA HANGİ MESLEKLER İÇİN ÖNEMLİDİR?

İnşaat Mühendisliği, Mimarlık, Tıp, Uzay/Hava Bilimleri, Bilim, Telekomünikasyon, Felsefe, Güzel Sanatlar, Sinema, Tiyatro, Mutfak Kültürü, Edebiyat, Dili Bilimi, Moda ve Uluslararası İlişkiler gibi mesleklerle ilgileniyorsanız Fransızca bilmek sizin için büyük avantaj olacaktır.


MATEMATİK

İnsanlar kendileri için önemli olan ve ilgi duydukları şeyleri öğrenme eğilimindedir. Bu nedenle derslerimiz ilgi çekici, yaşamla bağı kurulmuş ve farklı öğrenme biçimlerine uygun bir yapıda öğrenciye sunulmaktadır.

Öğrencinin derse yorumlarıyla, fikirleri ile aktif katılımı sağlanmaktadır. Bu süreç esnasında öğrencinin kavramlar ve bilgiler arasında mantıksal ilişkiler kurması beklenir.

Günlük hayattaki problemlerin çözümünde kullanabileceği stratejiler geliştirmesine destek olunur.

Mantıksal ilişkileri bulmak ve bu ilişkileri anlamak, bulunan bu ilişkileri sınıflandırmak ve bu ilişkilerin doğruluğunu kanıtlamak, doğruluğu kanıtlanan bu ilişkileri genellemek ve hayata taşıyıp uygulayabilmek öğrencilerimizin kazanmasını istediğimiz temel çalışma esaslarıdır.

Matematik programımız, öğrencilerin olumlu duyuşsal gelişimini de akademik becerileri kadar dikkate almaktadır.


Bu düşünce çerçevesinde öğrencilerimizin;

· Matematikle uğraşmaktan zevk almaları,

· Matematiğin gücünü ve güzelliğini fark etmeleri,

· Bir problemi çözerken sabırlı olmaları,

· Matematiği öğrenebileceklerine inanç duymaları hedeflenmektedir.

Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerimiz;

Kangourou ve SansFrontieres Matematik Yarışmaları’na 9-10 ve 11. Sınıf seviyelerinde hazırlanmakta ve katılmakta, istekli olanlarla TÜBİTAK MATEMATİK OLİMPİYATLARI’na,

Cahit Arf Matematik Yarışması ve bunun gibi İzmir ilinde gerçekleşen Matematik yarışmalarına bizler tarafından hazırlanıp katılmaktadırlar.

Aynı şekilde Okulumuz, öğretmenlerimizin hizmet içi eğitimlerine önem vermekte ve Tübitak’ın burslarla destek verdiği ‘Matematik Öğretmenleri, Matematik Olimpiyatları’na Öğrenci Yetiştirme’ kamplarında kendilerini geliştirmelerini desteklemektedir.

Bütün bunların sonucunda öğrencilerimiz;

Matematiksel kavramları ve sistemleri anlayabilir, bunlar arasında ilişkiler kurabilecek, günlük hayatta ve diğer öğrenme alanlarında öğrendiklerini kullanabilirler.

Matematikte veya diğer alanlarda, ileri bir eğitim alabilmek için gerekli matematiksel bilgi ve becerileri kazanırlar.

Matematiğe olumlu tutum içinde bakıp, özgüven sahibi olurlar, matematiksel kavramları anlayıp, günlük hayatta ve diğer öğrenme alanlarında kullanabilirler.

Matematiksel düşüncelerini, mantıklı bir şekilde açıklamak ve paylaşmak için matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanarak, sistemli, dikkatli, sabırlı ve sorumlu olma özellikleriyle, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü geliştirirler.


TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi’nin çok dilli, çok kültürlü ortamının en önemli bileşenlerinden biri de Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’dür.

Bölümümüz, ana dili öğretiminin dünyaya açılan, düşünen, yorumlayan bir öğrenci kitlesi için öneminin farkındadır. Öğrencilerimizin dil-kültür etkileşimini en iyi biçimde sağlayabilmeleri adına okulumuzda özel bir eğitim programı uygulanmaktadır.

Türk Edebiyatı ve Dil Anlatım dersleri programı Hazırlık sınıfından 12. sınıf düzeyine kadar Türk ve dünya edebiyatından seçkin metinlerin tematik yöntemlerle işlenmesiyle oluşturulmuş; programımız öğrencilerin etkin okuma, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmeye dönük etkinliklerle zenginleştirilmiştir.

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü her yıl öğrencilere her dönemde en az iki edebi yapıt okutmayı, bu yapıtları değerlendirmeyi, kültür sanat etkinlikleri, imza söyleşi günleri düzenlemeyi, kitap tartışmaları, paneller, anma günleri, okul gazetesi çıkarmayı, yazma ve okuma kulüpleri oluşturmayı, Türkçe tiyatroyu sahneye koymayı hedefler ve uygular. Bu uygulamalarda öğrencilerimiz sosyal ve kültürel gelişimlerini destekler ve artırır.

İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi öğrencileri, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı ile kendilerini tanıma ve yaşamı anlamlandırma yolunda yetkin sanat eserleriyle karşılaşır, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilmeleri için desteklenirler.

Lise’den mezun olan her öğrencimiz, okuma-anlama-dinleme-yazma alanlarında kendini rahatlıkla ifade edebilir ve yaşama katılırlar.

Okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, sadece üniversite sınavında başarı elde etmeyi değil bunun yanında öğrencilerin daima yararlanabilecekleri birçok sanatsal-yaşamsal beceriyi de öğrencilerine kazandırmayı amaçlamaktadır.


İNGİLİZCE

Öğrencilerimize dil eğitimindeki dört temel beceri olan dilbilgisi, okuma, yazma, konuşma becerilerini edindirmek,

  • Öğrencilerimizin bilgi eksiklerini tamamlamak,
  • Öğrencilerimizi yeni bilgilerle donatmak,

· Öğrencilerimizin İngilizce’yi günlük hayatlarında da rahatça kullanmalarını sağlamak ,

· Öğrencilerimizin İngilizce’yi eğitim ve çalışma hayatlarında etkin bir biçimde kullanmalarını sağlamak,

· Öğrencilerimizin üniversiteye başladıklarında hazırlık atlama sınavlarında başarılı olmalarını sağlamak,

· Öğrencilerimizin KET, PET, FIRST CERTIFICATE, IELTS, TOEFL gibi uluslararası geçerliliği olan İngilizce sınavlarında başarılı olmalarını sağlamak,

· Öğrencilerimizin İngilizce’yi yazarak, konuşarak kısaca yaşayarak, içselleştirerek edinmelerini sağlamak,

· Öğrencilerimizin İlköğretim’de A1, A2; Lise’de B1, B2 düzeylerine erişmelerini sağlamak,

· Öğrencilerimizin İngilizce dilini sevmelerini sağlamak için,

o gerekli olan plan, program, ders, etkinlik, materyal ve soruyu hazırlamak bölümün temel amaçlarındandır.

NELER YAPIYORUZ?

· Öğrencilerimizin İngilizce’yi sevmeleri, dili etkin ve yetkin bir şekilde kullanmaları için çalışmalar yürütüyoruz.

· Derslerimizi öğrenci odaklı, dilin bütün becerilerine yönelik çalışmalar yaparak işliyoruz.

· İlköğretimimizden A2 düzeyinde ve KET sertifikasını alarak gelen öğrencilerimizi, Lisemizden B2 düzeyinde ve PET/ FCE sertifikalarını alarak mezun ediyoruz.

· Öğrencilerimizin bire bir çalışmalarla IELTS ve TOEFL sınavlarında yüksek başarı elde etmelerini sağlıyoruz.

  • Öğrencilerimizin üniversitelerin Proficiency Sınavlarını geçerek, hazırlık sınıfını atlamalarını sağlıyoruz.

· Öğrencilerimizi yayın evlerinin düzenlediği okuma ve yazma yarışmalarına hazırlıyoruz.

· 2008 yılından beri onuncu ve on birinci sınıf öğrencilerimizle MUNTR (Model United Nations Turkey) etkinliğine katılıyoruz. MUNTR etkinliklerinden her defasında başarılı sonuçlar alarak dönüyoruz. Bu sene de 29 Şubat-4 Mart 2016 tarihleri arasında 10 öğrencimiz ile MUNTR etkinliğine katılıyoruz.

· 2008 yılından bu yana English Day etkinliği yapıyoruz. Her aşaması öğrencilerimiz tarafından yapılan bu etkinlik, okulumuzun en prestijli çalışmalarından biri olmayı sürdürüyor. Temasını öğrencilerimizin belirlediği, ürünlerini ve sahne performanslarını öğrencilerimizin hazırladığı geleneksel English Day etkinliği bu sene 24 Şubat 2016 tarihinde “Dreams” temasıyla izleyici karşısına çıkıyor.

Bütün bu çalışmalarımızın, velilerimizden aldığımız dönütlerin ve öğrencilerimizin başarılarının ‘Tevfik Fikret Okulları’nda İngilizce ikinci yabancı dildir’ algısını değiştirdiğini, okulumuzun iki dilli olduğunu kanıtladığını düşünüyoruz.


GÖRSEL SANATLAR

"Uygarlık doruğunun merdiveni sanattır." 

M. Kemal ATATÜRK


 Çağımızda eğitim, bilim ve sanatın işbirliğine dayandırılmalıdır. Sanatın da, bilimin de amacı, insana hizmet etmek ve yeniyi keşfetmektir. Sanata ve duyguların eğitimine önem veren okul ya da eğitim sistemlerinde duygular eğitilirken zihinsel yeteneklerin, düşüncenin ve zekânın da geliştiği gözlenmektedir. Sanat, duygu ve düşünce arasındaki iç içe geçmiş bağlantıyı vurgularken öğrenme ve gelişim sürecinin de etkin bir yardımcısıdır.

Sanat eğitiminin örgün ve yaygın eğitim içindeki tanımını şöyle yapmak mümkündür: Kişinin duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilmek, yetenek ve yaratıcılığını estetik bir seviyeye ulaştırmak amacıyla yapılan eğitim faaliyetlerinin tümü.

Sanat öğretimi sonucu kazandırılacak sanat eğitimi, kişilik eğitiminin bir parçasıdır. Her yaratıcı eğitim anlayışı gibi sanat eğitimi de sosyolojik, psikolojik, kültürel, tinsel ve cinsel kimliğe ait gelişimleri içerir. Bu kimliğin oluşmasında önemli olan nokta, kişiliğin ve belleğin gelişiminde hedeflenen, nitelikli sanat duyarlığını kazandırmaktır

Okulumuz resim öğretmenleri ile ARGE ekibi tarafından hazırlanan Görsel Sanatlar programının vizyonu  ‘sanatsal duyarlığı – görüşü gelişmiş ve bunu yaşamına yansıtabilen bireylerin yetişmesidir.”.

Bunun  için çok yönlü bir sanat eğitimine ihtiyaç vardır. “Görsel Sanatlar ” dersi programımızın  vizyonu şu boyutlardan oluşturulmuştur:

Görsel Biçimleme Öğeleri

  • Sanat Kültürü
  • Sanat Eleştirisi
  • Estetik
  • Sanat Terminolojisi
  • Müze Kültürü

Öğrenme süreci yaşam boyu sürer. Sanat eğitiminin de yaşam boyu sürmesi gerektiğini düşündüğümüzden öğrencilerimizin ,

  • görsel biçimleme öğelerinde yer alan uygulamalarla çevresindeki dünyayı algılamalarını kendilerine göre oluşturmaları,
  • sanat kültüründe tarihsel süreci aşamalı bir şekilde inceleyerek kültürlenme süreci geçirmeleri,
  • sanat eleştirisinde çeşitli sorgulamalarla bir yapıta “bakan” değil, onu görüp anlamlandıran oluşumlar içine girmeleri,
  • estetik boyutunda kendi estetiksel görüşlerine yardımcı olacak örnekleri incelemeleri,
  • sanat terminolojisi ile kendi sanatsal bakış açılarına çeşitlilik sağlamaları,
  • müze eğitimi ile yaşamlarındaki birçok değere anlam katmaları istenmektedir

TEKNOLOJİ TASARIM

"Uygarlık doruğunun merdiveni sanattır." 

M. Kemal ATATÜRK


Günümüzde teknoloji; temel ve uygulamalı bilimlerin verilerinin yaratıcı süreçler içerisinde üretime dönüştürülmesini, kullanımını ve toplumsal etkilerinin çözümlenmesini kapsayan bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Teknoloji, insan hayatının kalitesini artırmak amacıyla yaratıcılık ve zekânın; bilim, sanat, mühendislik, ekonomi ve sosyal çalışmayla oluşturulan bir bireşimidir. Herhangi bir şeyi daha iyi, daha hızlı, daha kolay, daha ekonomik ve daha verimli yapma girişimidir. Tasarım, zihinde canlandırılan biçimdir. Farklılıkları bulma, hayal kurma, sorgulama, yaratıcı ve eleştirel düşünme, akıl yürütme gibi üst düzey zihinsel süreçlerin tasarım yapmada önemli bir yeri vardır. İkisi arasındaki ilişkide öncelikli zihinsel süreç olarak yaratıcılık, karşımıza çıkmaktadır.
 
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programının  vizyonu , kendisinin ve toplumun yarınına, sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Ders sürecinde ; 

  1. PROBLEMİ  TANIMLAMA
  2. BİLGİ TOPLAMA 
  3. YARATICILIK VE BULUŞ SÜRECİ
  4. ÇÖZÜM BULMA
  5. UYGULAMA

aşamaları izlenirken 

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programında  öğrencilerin  ;

 

  • Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmaları,
  • Çevresindeki olay ve mekanlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmeleri,
  • Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri,
  • Öz güvenini, hayal gücünü ve estetik duygularını geliştirmeleri,
  • Kendisi ve çevresi ile barışık, rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık olmaları,
  • Bağımsız olarak düşünme alışkanlığı edinmeleri,
  • Özgün tasarımlar ortaya çıkarmaları,
  • Aldığı kararları değerlendirmeleri ve sorumluluklarını taşımaları,
  • Gelecek ile ilgili kurgular yapmaları,
  • Teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenilemeleri,
  • Duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmeleri amaçlanmaktadır.